Preventief beheer en onderhoud

Voorkomen is beter dan genezen. Wij zorgen er voor dat het netwerk van jouw onderneming betrouwbaar, beschikbaar en up-to-date is.

De continuïteit van je netwerkverbindingen en de uptime van je netwerk zijn uiteindelijk (mede) bepalend voor het succes van jouw onderneming.

Periodieke controles, rapportages en preventief onderhoud

Wij hebben voortdurend een actueel beeld van de status van jouw netwerk dankzij onze periodieke, optische en technische controles. Deze bevindingen maken we inzichtelijk met rapportages die dienen als basis voor onze aanbevelingen.

Om de kans op verstoringen te minimaliseren, raden we preventief onderhoud aan. Periodiek, dan wel in een ‘service window’. Tijdens dit onderhoud inspecteren we het systeem, installeren we noodzakelijke software updates en voeren we specifieke metingen uit. Bovendien kunnen we een back-up maken van de configuratie en systeemdelen preventief vervangen. In het onderhoudsprogramma nemen we ook facilitaire voorzieningen, zoals brand- en inbraakbeveiliging en noodstroomvoorzieningen, mee.

Actieve fiber monitoring

Voor een betrouwbaar glasvezelnetwerk is controle op storingen, intrusie (fiber tapping) en degradatie van de glasvezelinfrastructuur noodzakelijk. BAM Fibermonitoring creëert meerwaarde door jouw passieve netwerk proactief te monitoren. Deze fysieke netwerkcontrole voeren wij 24/7 uit op de bestaande glasvezelinfrastructuur.

Dankzij live dashboards en instelbare alarmeringen, hebben wij vanuit ons gespecialiseerde Network Operations Center (NOC) direct inzicht in de mogelijke netwerkproblemen. Zo kunnen we onmiddellijk anticiperen met een snelle respons en korte hersteltijd. En een hogere beschikbaarheid garanderen. Bovendien treffen we de veroorzaker van de schade meestal aan, waardoor we de schade kunnen verhalen.