Projecten

We zijn trots op al onze projecten. Van rotondes en autotunnels tot fietsbruggen en -parkeergarages. Van zeesluizen en dijkverbeteringen tot spoorverdubbeling en de aanleg van spitsstroken. En van drinkwaterleidingen tot supersnelle glasvezelverbindingen. Te veel om op te noemen. Daarom hieronder een greep uit ons portfolio.

 

Technische renovatie van zeven bruggen:  Rotterdams doorwerken

Technische renovatie van zeven bruggen: Rotterdams doorwerken

Rotterdam, wereldstad. Stad van havens, stad van water. En dus ook een stad van bruggen.

Stadsbaantunnel in Utrecht: een perfect passende puzzel

Stadsbaantunnel in Utrecht: een perfect passende puzzel

Om steden leefbaar te houden, verkeersstromen te beperken én te versoepelen, zijn slimme oplossingen nodig. Steeds vaker ook ondergronds.

Eftelingverkeer slim in goede banen

Eftelingverkeer slim in goede banen

Hoe leid je al dat verkeer van en naar De Efteling letterlijk in goede banen en los je de files op?

Autoluwe stad, maar 24/7 toegankelijk: hoe doe je dat?

Autoluwe stad, maar 24/7 toegankelijk: hoe doe je dat?

BAM Infra Verkeerstechniek is expert op dit terrein en ontwikkelt, plaatst en onderhoudt zulke systemen in tal van steden, waaronder Den Haag.

BAM werpt duurzaam licht op de snelweg

BAM werpt duurzaam licht op de snelweg

Nieuwe toepassingen die zuinig zijn met energie, die besparen op onderhoud en de kwaliteit verbeteren.

Gebiedscontract Midden-Noord – Noord-Holland

BAM Infra is sinds 2017, samen met Engie Services en Krinkels tien jaar lang verantwoordelijk voor het onderhoud in het gebied Midden-Noord in No...

Sluiskiltunnel

De Sluiskiltunnel is een belangrijke schakel in de ontsluiting van Zeeland als geheel en Zeeuws-Vlaanderen in het bijzonder: de noord/zuid-verbinding ...

N211 – eerste CO2 negatieve weg

De N211 tussen Den Haag en het Westland wordt de eerste CO2-negatieve weg. Dat betekent dat bij het groot onderhoud meer CO2 wordt opgevangen dan dat ...

De Rotterdamsebaan

BAM Infra verbindt voor de toekomst, op een innovatieve en duurzame manier. Bij het project de Rotterdamsebaan komt dit allemaal samen. In opdrac...

Stationsgebied Driebergen-Zeist; compacte OV-knoop met goede doorstroming

Files bij de spoorovergang, overvolle fietsstallingen en een te kort aan parkeerplekken. Belangrijke redenen om het stationsgebied Driebergen-Zeist fl...

Aanleg spitsstroken A7/A8

De aanleg van de spitsstroken op de A7 en A8 tussen Purmerend-Zuid en Oostzaan is onderdeel van het programma ‘Beter Benutten - Metropoolregio A...

N261

De N261 in Midden-Brabant, ook wel “Eftelingweg” genoemd, loopt over de Midden-Brabantweg van Waalwijk langs Kaatsheuvel en Loon op Zand naar Tilb...

Poort Neerbosch Nijmegen

In grote lijnen betreft het project de reconstructie van het kruispunt Neerbosscheweg – IJpenbroekweg – Hogelandseweg, de aanleg/aanpassin...

N33 Assen-Zuidbroek

De verbetering van de N33 tussen Assen en Zuidbroek, onder meer door de uitbreiding van 2x1 naar 2x2 rijstroken. Het tracé is 39 kilometer lang...

A12 Utrecht Lunetten-Veenendaal (Poort van Bunnik)

Aanleg van een derde rijstrook in beide richtingen en de bouw en aanpassing van viaducten en verkeersinstallaties. BAM heeft daarnaast 40.000 m2 modul...

A4 Burgerveen-Leiden

Verbreding en verdiepte aanleg van de A4 tussen Burgerveen en Leiden. De weg is verbreed van 2x2 naar 2x3 rijstroken. De A4 is over een traject van 1....