Driemaal in Noord-Brabant

De N631, N638 en N395. De laatste aanbestedingen van de provincie Noord-Brabant in 2020. En wij pakken ze aan.

Drie verschillende N-wegen

De drie N-wegen hebben heel veel overeenkomsten. Zo is het belangrijkste doel het verbeteren van de veiligheid. Zijn de N631, N638 en N395 toe aan groot onderhoud en zorgen we voor een betere verkeersdoorstroming op deze wegen.

N631: de weg tussen Oosterhout en Rijen

De rechte weg van de N631 zorgde ervoor dat het verkeer vaak harder reed dan de toegestane snelheid. Gecombineerd met onoverzichtelijke oversteekplaatsen, inritten direct op de weg en veel bomen was de weg erg onveilig en vonden er veel ongelukken plaats. Met het nieuwe ontwerp is de N631 weer veilig gemaakt. In oktober 2020 zijn we gestart met het uitvoeren van de werkzaamheden. Van het vervangen van de deklaag en fietspadverbreding tot aan een nieuwe geleiderails en het aanbrengen van wildrasters. Daarnaast vervangen we een zeer onveilig kruispunt door een veilige rotonde.

N638: de weg van Zundert naar Rucphen

Op de rand van de N638 staan veel bomen. Ze zorgen voor een gevaarlijke situatie, daarom verwijderen wij een deel van deze bomen en plaatsen er geleiderails voor in de plaats. De bomen plaatsen we uiteraard weer terug. Een aantal langs de weg en een aantal in de directe omgeving. Ook vervangen we de volledige verhardingsconstructie van de N638, zodat de weg zeker voor de komende vijftien jaar in goede conditie blijft. En we vernieuwen de verlichting. Via een speciale baan langs de werkzaamheden zorgen we ervoor dat de direct omwonenden bereikbaar blijven. Het overige verkeer leiden we om, veiligheid boven alles! In februari 2021 zijn we gestart met de werkzaamheden.

N395: de weg van Hilvarenbeek naar Oirschot

De N395 loopt dwars door de dorpen Diessen, Middelbeers en Oostelbeers. Oversteken zorgde soms voor een uitdaging. Eind 2022 is dit verleden tijd. Om de verkeersdoorstroming te verbeteren, leggen we bij de aansluiting met de N269 een verlengde rotonde aan en komen er meer opstelstroken bij de aansluiting met de A58. De veiligheid vergroten we door het plaatsen van meer verkeerslichten. Eén van een ander zeer belangrijke veiligheidsmaatregel is het plaatsen van houten geleiderail langs grote delen van het traject. En het geluidsoverlast in de dorpen verkleinen we door de aanleg van stil asfalt. Na 2022 blijven we de weg tien jaar lang onderhouden met zowel groot onderhoud als dagelijks onderhoud.

Omgevingsdenken

Met de aanpak van onze werkzaamheden denken we vanuit omgeving en niet vanuit de techniek. En bij die aanpak staat veiligheid bovenaan. We zorgen ervoor dat inwoners, bedrijven in de omgeving en de weggebruikers zo min mogelijk hinder ervaren van onze werkzaamheden. De werkzaamheden bij delen van de N395 vinden plaats binnen de bebouwde kom. Tot aan de voortuinen van mensen. Woningen en bedrijven blijven, met tijdelijke maatregelen, bereikbaar. Tijdens de werkzaamheden sluiten we de rijbanen volledig af in een zo’n kort mogelijke uitvoeringstijd. Verkeer leiden we om. Bij de N631 en N638 zijn de werkzaamheden opgedeeld in verschillende fasen. We sluiten elke fase één keer af voor het verkeer en voeren in korte tijd alle werkzaamheden uit.

Duurzaamheid

De provincie hecht veel waarde aan duurzaamheid. Dit was één van de criteria in de aanbestedingen. Dit past bij onze duurzame ambitie. Zo maken we gebruik van de elektrische wals waarmee we de CO2-uistoot verminderen en passen we duurzame asfaltmengsels toe. Zowel langs de N638, N395 en N631 plaatsen we duurzame, houten geleiderails. En leggen als proef een zonnefietspad aan op de N395 waar de zonnepanelen op het fietspad energie opwekken.

Lokale kennis

Door te werken met collega’s uit de regio weten we wat er speelt én hoe wij hierop in kunnen spelen. Ook zetten we onze opgedane kennis van de N324 in die we de afgelopen twee jaar hebben gemaakt.

Projectlocatie

Deel op social media

Meer weten?

Alexander Kuijt

Alexander Kuijt

Bedrijfsleider

Bas Reedijk

Bas Reedijk

Afdelingshoofd Water

Brigitta Lindeboom-Kroes

Brigitta Lindeboom-Kroes

Field coach

Daan van den Akker

Daan van den Akker

Business developer

Ed Buré

Ed Buré

Commercieel Manager

'Hoe maken we onze infrastructuur slimmer? Wat levert dat op? Hoe zet je daarin stappen? Graag voer ik die dialoog met je!'

Daniel de Wit - commercieel manager contact

Daniël de Wit

Commercieel manager BAM Infra Funderingstechnieken

'Complexe technische uitdagingen? Een leuk project wat snel moeten starten? Niet weten waar te beginnen? We voeren graag de dialoog om samen tot de best passende oplossingen te komen.'

Evert Jan van Drie

Evert Jan van Drie

Tendermanager

Gerben van Bijnen

Gerben van Bijnen

Hoofduitvoerder

Jelle Visserman

Jelle Visserman

Regiomanager

‘Ons team helpt u graag met de meest uiteenlopende civiele vraagstukken. Van een fietsbrug met architectonische verschijningsvorm tot de verbouw van uw industriefaciliteit. Zowel heel klein als heel groot en van standaard tot zeer innovatief.’

Joost de Jong

Joost de Jong

Commercieel manager

Benieuwd wat BAM Infra kan betekenen? Neem gerust contact op!

Jos van Rijen

Manager Design Operations

‘Digital Design is de kunst van het creëren, vastleggen en integreren van gegevens met behulp van een digitale vaardigheden. Specialisten van BAM Infraconsult gebruiken steeds vaker geavanceerde technologieën om gegevens vast te leggen en ontwerpen te maken in een gedigitaliseerde omgeving. Digital Design stelt ontwerpers in staat om mogelijkheden te verkennen en innovatieve oplossingen te ontwikkelen in een virtuele omgeving.’

Karst Jan Karsten

Karst Jan Karsten

Regiomanager BAM Infra Civiel

'Wij gaan de uitdaging aan om werken uit te voeren in een complexe binnenstedelijke en industriële omgeving als een ondergrondse parkeergarage / machinefundatie en (beweegbare) bruggen. Van kleine tot grote en van standaard tot integrale, complexe, innovatieve projecten: benader ons gerust met uw vragen!'

Klaas-Jan Visser

Klaas-Jan Visser

Projectleider

Michiel Dop

Commercieel manager

‘Een optimaal passende oplossing. Daar help ik u graag bij. Hoe? Door een soepele samenwerking met als resultaat dat uw doelen worden bereikt. Door de juiste vragen te stellen en hiermee uw vraagstukken goed te doorgronden. En door onze lokale bekendheid en sterke achterban. Uiteraard houden wij rekening met duurzaamheid, veiligheid en kwaliteit.’

Nick Overkamp

Nick Overkamp

Conceptmanager Renovatieconcept Bruggen

Paul Brincker

Paul Brincker

Digital Accellerator

'ADAPT Installaties ontsluit besturings- en sensordata. Deze data over bijvoorbeeld trillingen, temperatuur, vermogen en andere informatie worden getoond in een dashboard. Hierdoor signaleren we afwijkend gedrag tijdig en voorkomen we zo storingen, reparaties en stremmingen. Daarnaast biedt het dashboard inzicht in de huidige staat van het object. Het geeft concrete sturingsinformatie waardoor er gericht onderhoud gedaan kan worden. Dit is de eerste stap naar voorspellend onderhoud. Het draagt bij aan de middel en lange termijnplanning, omdat we op basis van data veel gerichtere keuzes kunnen maken. Met een langere levensduur van de installaties, verbeterde prestaties en hogere beschikbaarheid van het object als gevolg. Meer weten? Neem dan contact met mij, ik vertel u er graag over.'

Pieter Bakker

Pieter Bakker

Projectleider

'Zo mooi om te zien wat je kunt maken met parametrisch ontwerpen in combinatie met 3D-printen. Vanuit één basisontwerp, ontstaan met een muisklik vier unieke bruggen. Die vervolgens met één druk op de knop uit onze printer rollen in de 3D printfaciliteit in Eindhoven. De wereld van betonnen constructieve werken is nog nooit zo organisch en dynamisch geweest.'

René Beurze

René Beurze

Directeur Operations BAM Infraconsult

Sander Buningh

Sander Buningh

Themamanager Verstedelijking en mobiliteit

'Vernieuwende ideeën zijn nodig om de bereikbaarheid en mobiliteit te verbeteren zonder de leefbaarheid voor mens en natuur aan te tasten'

Sander den Blanken

Sander den Blanken

Directeur BAM Infraconsult

'Ontwerpen bij BAM Infraconsult gaat niet alleen over hoe het eruit ziet, hoe innovatief of onderscheidend het is in de markt, maar ook hoe we het constructief veilig en efficiënt kunnen bouwen en duurzaam onderhouden. Wij adviseren en ontwerpen daarom integraal samen met onze collega’s voor een duurzame toekomst. Wij richten ons daarbij op life cycle solutions en maken maximaal gebruik van de nieuwste digitale technieken’

Sander Roesink

Sander Roesink

Clustermanager Ontwerpmanagement

‘In Design & Construct contracten ben je succesvol als je op het juiste moment de juiste mensen in het ontwerpproces betrekt en met elkaar duidelijke afspraken maakt. Hierin moeten met name ook de collega’s van de werkvoorbereiding en de uitvoering een rol spelen door tijdig hun kennis en kunde in te brengen zodat we kunnen zeggen: ‘Mijn ontwerp is jouw ontwerp en jouw resultaat is mijn resultaat!’

Sanne van Vliet

Sanne van Vliet

Commercieel manager

Benieuwd wat BAM Infra kan betekenen? Neem gerust contact op!

Pieter-Martijn Flamink

Pieter-Martijn Flamink

Directeur

‘De Nederlandse infrastructuur is van hoge kwaliteit. Daar dragen wij elke dag aan bij. Veroudering en veranderend gebruik maken dat we het steeds iets beter en slimmer moeten doen. Samen, duurzamer en met nieuwe technieken. Dát is voor mij grensverleggend asset management.’

Groepsfoto

Team Waterkracht

Vlnr Bas Reedijk, Tijl Essens, Danneke Heiligers en Gerben Turkstra.

Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op via het formulier.
CAPTCHA
1 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.