BAM Infra Rail richt zich met een nieuwe koers naast projecten voor de trein, ook nadrukkelijk op de metro en tram. Én op een nieuwe markt: zero emissie (openbaar) vervoer. Daar hoort een nieuwe naam bij: BAM Infra OV.
Michel van den Munckhof, directeur BAM Infra OV: 'Aanleiding voor onze nieuwe koers zijn de uitdagingen en veranderingen in de markt. We willen minder afhankelijk zijn van één markt met één opdrachtgever en kunnen groeien in markten met veel potentie. Bovendien willen we ons als meest duurzame bouwbedrijf inzetten voor het verder verduurzamen van het (openbaar) vervoer. Daarom gaan we onze kwaliteiten en expertise breder inzetten. Bijvoorbeeld voor de gemeentelijke vervoersbedrijven zoals GVB, HTM en RET die gaan over metro’s en trams. Maar die ook bezig zijn met het elektrificeren van bussen en veerponten. Wij bieden daar modulaire onderstations voor aan. Daar is ook buiten de standaard OV-partijen behoefte aan, zoals bijvoorbeeld bij grote logistieke dienstverleners die hun vloot willen verduurzamen.'
Uiteraard blijven we onze huidige klanten optimaal bedienen; dankzij hen hebben we expertise opgebouwd die breder inzetbaar is dan alleen in de spoorse wereld. Dus we blijven de engineering, bouw en het onderhoud van spoorverbindingen doen. Net als het werk naast de spoorbaan aan energievoorziening, wissels, seinen, overwegen en bovenleiding. Afgelopen periode hebben we onze organisatie wat aangepast in lijn met onze nieuwe koers, waardoor we helemaal klaar zijn om onze klanten in bestaande en nieuwe markten beter te bedienen.