Ondertekening contract bouw tunnel Maartensdijkseweg in Hilversum

Ondertekening contract bouw tunnel Maartensdijkseweg in Hilversum

De afsluiting van de onbeveiligde overweg aan de Maartensdijkseweg in Hilversum is op vrijdag 11 maart gevierd met een bijeenkomst samen met ProRail, gemeente Hilversum en omwonenden. Tijdens deze bijeenkomst is de overeenkomst tussen ProRail en BAM Infra Nederland getekend.

Afsluiting van de overweg

Alfred Siemes, directeur Verwerving van BAM Infra Nederland heeft samen met Harro Homan, regiodirecteur van ProRail, en met Annette Wolthers, wethouder van gemeente Hilversum, sloten geplaatst op de nieuw geplaatste hekken van de overweg.

Tunnel voor fietser en wandelaars

De overweg aan de Maartensdijkseweg in Hilversum sluiten we nu al af vanwege de onveiligheid voor gebruikers. Op de plek van de overweg bouwen wij in opdracht van ProRail een fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor in de zomer van dit jaar. In de nieuwe tunnel is niet alleen ruimte voor fietsers en voetgangers, ook voor ruiters en vee van het Goois Natuurreservaat. En verbindt de natuurgebieden aan beide zijden van het spoor met elkaar.

Alfred Siemes, directeur verwerving Civiel bij BAM Infra: ‘Met veel enthousiasme zijn wij de uitdaging aangegaan om een onderdoorgang te ontwerpen met maximale klant- en gebruikerswaarde. Door de inbreng van ieders expertise en met de focus op het gezamenlijke belang van alle gebruikers. De sleutel tot succes is om elkaar goed mee te nemen in het proces. Alles voor een mooier en veiliger Nederland.’

Van links naar rechts: Harro Homan, regiodirecteur van ProRail, Annette Wolthers, wethouder van gemeente Hilversum en Alfred Siemes, directeur Verwerving van BAM Infra Nederland

Project DOEN

Dit project voeren we uit volgens het gedachtegoed van ‘DOEN’. Belangrijkste uitgangspunten hiervan zijn de realisatie van maximale klantwaarde, eerlijk geld voor eerlijk werk, optimale samenwerking en door alleen te doen wat zinnig is. Deze manier van samenwerken verkleint risico’s, reduceert kosten en zorgt ervoor dat kansen een-op-een toepasbaar zijn in het ontwerp.

Pieter Dijkstra, projectmanager bij ProRail: ‘Het belangrijkste is dat we eerst gezamenlijke keuzes hebben gemaakt en daarna pas naar de kosten gingen kijken. We hebben een overeenkomst die ruimte geeft om het samen op te lossen. Met Project DOEN is BAM Infra Nederland écht onderdeel van het ontwerpproces en voorbereiding.’

Programma ‘Niet Actief Beveiligde Overwegen’

ProRail voert in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het programma ‘Niet Actief Beveiligde Overwegen’ uit. Met als doel om alle niet actief beveiligde overwegen op het reizigersnet die openbaar toegankelijk zijn op te heffen, te beveiligen of aan te passen.

 

Meer weten? Bekijk de projectpagina

Deel op social media